Kategorier

Arkiv

Valtersson hotar med avhopp

Mikaela Valtersson (MP)

Enligt Aftonbladet idag hotar Mikaela Valtersson att hoppa av om hon inte blir språkrör för MP. Tidigare har jag tyckt det är överdrivet att tala om en ”toppstrid” då det från första början har varit en demokratisk process förankrad ned i varje avdelning att utse språkrör. Det går inte att i efterhand försöka vinna över medlemmar då många avdelningar redan har nominerat sina kandidater och uttalat sitt stöd för dom. Men jag tror att det blir ett väldigt jämt val på kongressen i Karlstad. Men jag tror inte man kommer någonstans med känslomässiga argument för avgörandet ligger hos medlemmarna och det är ingen rättighet att bli språkrör bara för att man känner för det.

Själv har jag ingen favorit bland de som verkar ha störst chans att bli valda på kongressen men flera andra MP-bloggare som Jessica Pettersson i Mark och Pierre Ringborg i Varberg har Mikaela som favorit.


One Comment on “Valtersson hotar med avhopp”

  1. Thomas Bengtsson skriver:

    Trist då tidningar sätter rubriker att bekräfta nidbilden av tabloidpress. Notera vad Mikaela V egentligen sa 11-12 maj http://www.facebook.com/valterssonmikaela ”jag blev uppringd av en journalist på aftonbladet igår som frågade om jag hade fått några erbjudanden. Jag svarade ärligt vilket jag har som princip att alltid göra. Jag har däremot inte på något sätt hotat att sluta om jag inte blir vald till språkrör. Nu är jag är helt fokuserad på att försöka bli vald till det finaste uppdrag man kan ha, språkrör för miljöpartiet”


Kommentera

