Kategorier

Arkiv

Granska MP, tål inte granskning!

Facebookgruppen ”Granska MP” har i skrivande stund 53 medlemmar. Gruppen bildades för att granska MPs ”antiliberala ideologi”  och avslöja allt som MP påstås dölja med sina politiska avsikter. Under dagen var det en gansak stor tillströmning av nyfikna medlemmar, flera av dessa mer eller mindre aktiva miljöpartister som ville bemöta de påståenden som kom fram i gruppens diskussioner. Nu har flertalet av dessa stängts av från gruppen och gruppen är inte längre öppen att gå med i utan man måste nu ansöka om medlemskap!

Bland de ”avslöjanden” jag hann läsa i gruppens logg var bland annat att MP har motionerat till riksdagen om att ge naturvårdsverket i uppdrag att utreda den alarmerade nedgången av hotade fjärilsarter, oerhört revolutionära och omstörtande förslag att lyfta fram!!! Sen har de på sedvanligt vis fortsatt att dra fram spridda missuppfattningar om MP, vilket verkar vara en del av alliansens nya taktik. Kan man inte hitta något att anklaga MP för så anklaga MP för något vi åtminstone tror att de står för! *suck*.

Jag tycker det är tråkigt att alliansen tar till negativ kampanj som ett sätt att komma åt MP istället för att öppet och ärligt debattera våra olikheter (och likheter). Att demonisera sin motståndare är kanske den fulaste va härskartekniker för det flyttar hela tiden fokus från faktiska frågor till att skapa pseudodiskussioner om strunt. Sen är det både oärligt och korkat av alliansen att nedlåta sig till sådant när vi i många kommuner har ett mycket bra samarbete mellan MP och de borgerliga. Vill alliansen verkligen äventyra det förtroendet???


5 kommentarer on “Granska MP, tål inte granskning!”

  1. […] ett dygn?Nej, visar det sig. En snabb sökning på Google avslöjade att jag blivit utslängd. Markus Holmquist berättar:Facebookgruppen ”Granska MP” har i skrivande stund 53 medlemmar. Gruppen bildades för att […]

  2. Ludvig skriver:

    Rebecca Weidmo Uvell är inte en del av alliansen, hon är inte ens politiker utan privatperson. Viss skilland ändå om du pratar motståndare och härskartekniker.

    • markusholmquist skriver:

      Jag ber om ursäkt för min något svepande formulering om att Rebecka skulle ha någon anknytning till ”Alliansen”. Enligt Rebeckas egen profil på Facebook är hon fan av tidskriften Neo och tankesmedjan timbro så jag tar det inte som osannolikt att hennes sympatier ligger nära alliansen. Hennes iver att granska MP ser jag som ett sätt att om inte gynna Alliansen åtminstone motverka dom som utmanar alliansen.

  3. […] Fler: Jesper/”Kuniri” skriver – utförligare – på samma tema. Och likaså Markus Holmquist. […]

    [WORDPRESS HASHCASH] The comment’s server IP (72.233.96.219) doesn’t match the comment’s URL host IP (76.74.255.123) and so is spam.

  4. Rebecca Weidmo Uvell skriver:

    Jag är privat opinionsbildare som driver kampanjen på egen tid. Mitt mål är att inspirera professionella opinionsbildare att vinna debatten mot MP, bland annat genom att leverera fakta. Jag drev innan kampanjen på min privata sida, tills MP centralt via stabschef Per Ängqvist började följa den och sedermera raderade kontroversiella fakta från nätet. Då bildade jag den stängda gruppen Granska MP. I skrivande stund 144 medlemmar, många högt uppsatta politiker, journalister och opinionsbildare. Det är helt riktigt att jag vill att Alliansen ska vinna valet. Jag vill dra mitt strå till stacken. MP har sluppit ordentligt granskning fram till nu. Dags att ändra på det. Och ser man på opinionssiffrorna i dagsläget, där ni tappat 2,5-% enheter så kanske budskapet sakteliga börja nå fram.


Kommentera

